EGYM

EGYM är modern och professionell träningsutrustning för cirkelträning, maskinerna genererar motstånd med hjälp av en motor och justerar vikten dynamiskt till användarens styrka. Detta gör träningen mer varierad och användaren kan välja mål som muskelbyggnad, prestationsförbättring, rehabilitering, viktminskning eller atletisk träning från nybörjare till professionell nivå.

Working out on eGym machines at Boost
45-Degree_M7
egym_training

Så tränar man

Att träna med EGYM är enkelt, snabbt och motiverande. Eftersom maskinen anpassar sig efter dina förutsättningar så passar den både proffs och mindre erfarna användare. Tillsammans med tränaren kan välja mål som muskelbyggnad, prestationsförbättring, rehabilitering, viktminskning eller atletisk träning från nybörjare till professionell nivå. Sedan följer man sina framsteg själv genom Fitness App.

vänner som tränar på boost
best-fitness-app
maskin_1
maskin_2

Ergonomisk design

Maskinerna ställs in en gång, sedan anpassar de sig efter användaren när man loggar in med sitt armband. Den stora skärmen gör det enkelt att se och följa sina framgångar. Träningsdata synkroniseras automatiskt med Fitness App som också kan kopplas till t.e.x. Fitbit, Polar, Runkeeper, Precor mfl.

Fitness app

När du tränar med EGYM använder du även vår EGYM Fitness App där din aktivitet och träningseffekt mäts. En EGYM-poäng motsvarar ungefär den mängd energi kroppen förbränner på en minut, när du sitter ner. För att motverka eller behandla vanliga sjukdomar som övervikt, högt blodtryck etc. rekommenderar världshälsoorganisationen (WHO) en aktivitetsnivå på 500 EGYM-poäng per vecka. Men hälsofördelarna fortsätter förstås att öka om du tränar ännu mer!

Våra maskiner

De maskiner som vi har på våra anläggningar täcker in alla muskelgrupper.
Leg extension – Framsida lår
Abdominal crunch – Mage
Back extension – Rygg
Leg curl – Baksida lår
Bicep curl – Armar
Butterfly – Bröst
Chess press – Bröst
Glute – Baksida lår, rumpa
Lat pulldown – Rygg
Leg press – Ben
Reverse fly – Rygg, axlar
Shoulder press – Axlar
Triceps press – Armar, rygg
Seated row – Axlar, rygg

Våra träningsprogram

strength-training-muscle-building-900x900
Muskeluppbyggnad – Muscle building

Ett intensivt program för ökad styrka, förbättrad muskelstorlek och muskelmassa. Träningen fokuserar på intensiv muskelansträngning med övningar som utförs långsamt under hög belastning. Det aktiverar alla muskelfibrer, vilket leder till maximal tillväxt och ökad muskelstorlek.

  • Negativ (12 reps.)
  • Anpassningsbar (10 reps.)
  • Isokinetisk (2×8 reps.)
  • Anpassningsbar (10 reps.)
strength-training-weight-loss-900x900
Viktminskning – Weight loss

Träningsprogram utformat för att bränna maximalt antal kalorier och förbättra fettmetabolismen på lång sikt. Programmet inkluderar intensiv styrketräning där du upprätthåller en jämnhög hjärtfrekvens under lång tid. Den intensiva träningen som bygger muskler är ett sätt att aktivt öka din basalomsättning (BMR). Att öka styrka och uthållighet samtidigt är en bra metod för viktnedgång och håller din träning där den bränner maximalt antal kalorier.

  • Vanlig (30 reps.)
  • Isokinetisk (22 reps.)
  • Anpassningsbar (15 reps.)
  • Isokinetisk (22 reps.)
strength-training-body-toning-400x400
Figurträning – Body Toning
Syftet med figurträning – Body Toning är att reducera kroppsfett permanent och stärka musklerna utan att muskelstorleken ökar avsevärt. Träningen kombinerar styrka, uthållighet och ”hypertrophy training” (HST). Träningsprogrammet är utformat för att tona och forma din figur, bränna fettavlagringar och definiera muskler. Träningen förbättrar hållfastheten och stimulerar till muskeltillväxt, beroende på träningsfas.

  • Negativ (30 reps.)
  • Isokinetisk (20 reps.)
  • Anpassningsbar (12 reps.)
  • Isokinetisk (20 reps.)
strength-training-athletic-400x400
Atletisk – Athletic
Fokus på styrka och kondition med träning inriktad på kraft, explosivitet och uthållighet. Träningen kräver stor ansträngning med ökad styrka på kortast möjliga tid genom hög träningshastighet under maximal belastning. Träningsprogrammet är utformat för att optimera din atletiska prestanda med god motståndskraft mot muskeltrötthet och förbättrad styrka i alla ledvinklar.

  • Negativ (12 reps.)
  • Explonic (2×6 reps.)
  • Isokinetisk (3×5 reps.)
  • Explonic (2×6 reps.)
strength-training-rehabilitation-900x900
Hälsa – Rehab Fit
Mjuk träning som en del av ett förebyggande hälso- och sjukvårdsprogram, rehabilitering för att hantera befintliga problem eller återhämtning efter en skada. Rehabiliteringsträning är skonsam mot lederna, vilket minimerar risken för skador på grund av överdriven belastning. Intensiteten ökar långsamt över tiden, med hänsyn tagen till eventuella variationer i förmågan. Träning som förbättrar blodcirkulationen, korrigerar dålig hållning, aktiverar skadade muskler, återställer muskelstyrkan och ger ökad rörlighet.

  • Isokinetisk (15 reps.)
  • Isokinetisk (15 reps.)
  • Negativ (20 reps.)
  • Vanlig (20 reps.)
strength-training-metabolic-fit-400x400
Hälsa – Metabolic Fit
Metabolic Fit är utformat för personer med typ 2-diabetes. Träningen inleds försiktigt med många repetitioner för att långsamt öka i styrka och uthållighet. Därefter följer muskeluppbyggnad av alla större muskelgrupper som främjar ett långvarigt resultat. Metabolic Fit ger en förbättrad allmänhälsa och har efter kliniska tester visat sig minska det långsiktiga blodsockervärdet (HbA1c).

  • Negativ (20 reps.)
  • Vanlig (22 reps.)
  • Negativ (25 reps.)
  • Vanlig (2×10 reps.)
strength-traning-general-fitness-400x400
Allmän kondition – General fitness
Ett bra program för alla som vill komma igång med sin träning, kanske har ett stillasittande arbete eller bara vill hålla sig i form när man blir äldre. Programmet hjälper till att uppnå en balanserad styrka över alla muskelgrupper, uppnå god rörlighet och ett förbättrat hjärt-kärlsystem.

  • Vanlig (22 reps.)
  • Anpassningsbar (18 reps.)
  • Negativ (14 reps.)
  • Explonic (2×6 reps.)

Träna hela kroppen på 15 minuter!

Medlemskap på Boost Health Club

Är du nyfiken på någon av våra anläggningar? Ansök eller läs mer om medlemskap i Boost Health Club här